
Vitaminen en mineralen – we hebben ze allemaal nodig. En dus verdienen die stofjes een eigen boek, vond uitgeverij MixCom Publish. Maar … waar haal je de tijd vandaan om snel een boek te maken? We onthullen ons geheim, fasten your seatbells!
Een boek is een blijvertje, maar ook een hele kluif werk. Je doet het niet in een paar verloren uurtjes. Ook zit bijna niemand in de luxe een redacteur een paar weken vrij te maken. Wat te doen als je als uitgeverij toch per se vindt dat er een boek moet komen?
MixCom Publish is niet alleen een uitgeverij, ook onderdeel van de fullservice marketing communicatie organisatie MixCom Media Group. Met een kundig team van programmeurs, ontwikkelde de uitgeverij een eigen contentdatabase systeem. Alle artikelen die de redactie schrijft voor haar eigen producties, wordt in deze database gezet. Op deze manier lukte het de uitgeverij binnen een korte tijd een goed, inhoudelijk naslagwerk te maken over voeding.

Alle content van je redactie in een contentdatabase
De content die de redactie schrijft voor de titels gezondNU en Lekker Gezond worden voorzien van tags en in de Contentbank geplaatst. Content wordt zo beschikbaar voor hergebruik. Feitelijke content, van ziektebeelden tot recepturen, is zo snel op te roepen. Het moet uiteraard nog wel geupdate worden en aangepast worden op het medium, maar de feiten staan op een rij.
Het Vitaminen- en Mineralenboek
Voor MixCom Publish kon het Vitaminen- en Mineralenboek efficiënt en snel worden ontwikkeld. efficiënt en snel kon worden ontwikkeld. De inhoud van het boek werd uiteraard aangevuld met recente voedingsdossiers en prachtige illustraties, foto’s en een duidelijk register.
Het resultaat mag er wezen: een duidelijk naslagwerk over de functie van elke afzonderlijke vitamine en mineraal in ons lichaam. De functie, in welk voedsel ze voorkomen, oorzaken van tekorten, gevolgen, toepassing en aanbevolen hoeveelheden: alles wordt systematisch behandeld. Ook staan er tips in voor voor het lezen van etiketten en een overzicht van de meest voedzaamste producten.
Het boek is een succes en is inmiddels al voor de tweede keer herdrukt.
Herschrijven en aanvullen
Uiteraard vraagt het gebruik van een contentdatabase om expertise. Zo weet de redactie op welke manier zij moet zoeken in deze database en stellen zij een plan de campagne op om vanuit de database snel weer unieke content te ontwikkelen. Na een snelle analyse moeten zij de content herschrijven en waar nodig aanvullen en updaten.
Sparren?
Meer weten over onze creativiteit en technische kennis? Bel of mail ons.
Direct contact
