
Leefstijl is steeds meer een medicijn bij ziektes als diabetes type 2, hoge bloeddruk en een ongunstig cholesterol. Maar helaas schrijft geen arts in Nederland een leefstijlrecept voor. Om in dat gat te springen, ontwikkelde MixCom Publish de nieuwsbrief Lekker in je Vel.
Meer dan een miljoen Nederlanders heeft diabetes, zes miljoen mensen een hoge bloeddruk (een op de drie Nederlanders!) en vier miljoen een ongunstig cholesterolgehalte (bijna een kwart van de Nederlanders). Voor al die kwalen kan een andere leefstijl een medicijn zijn; door anders te eten, bewegen, slapen en ontspannen kunnen deze ernstige aandoeningen worden verminderd.
Maar hoe weet je wat werkt? Hoe scheid je kaf van koren tussen alle goedbedoelde informatie die je hoort en leest? Op die vragen geeft de nieuwsbrief Lekker in je Vel een antwoord.
Contentontwikkeling
De nieuwsbrief is ontstaan als reactie op het gat dat wij zagen ontstaan tussen de behandeling die artsen geven en de vraag die patiënten hebben. Veelal zijn zij opzoek naar een leefstijlrecept, maar gaan ze naar huis met medicatie. Als uitgeverij met als specialisme gezondheid sprongen we hier onmiddellijk op in.
Op basis van onze kennis en ervaring in het bouwen van nieuwsbrieven, hebben we deze nieuwe nieuwsbrief ontwikkeld. De nieuwsbrief wordt gevuld met journalistieke content, geschreven door de redactie van MixCom Publish. Dit is de uitgever van onder andere gezondNU en de boeken Voeding als Medicijn en Het Vitaminen en Mineralenboek. Ook die merken leggen een duidelijke en inspirerende link tussen relevante medische informatie en een gezonde leefstijl.

In de top-tien
Met deze titel Lekker in Vel gaat de uitgeverij inhoudelijk een stap verder: hoe kan een gezonde leefstijl een medicijn worden? Op de eerste nieuwsbrief die werd verstuurd, schreven meer dan duizend mensen zich spontaan in en sindsdien is het aantal stijgend. Het openingsartikel (10 tips uit je keukenkastje tegen een hoge bloeddruk) stormde zelfs direct de top-tien in van best-gelezen artikelen van die maand. De redacteuren die bij MixCom Publish bouwen na deze vliegende start de komende maanden verder aan het nieuwe merk Lekker in je Vel om de digitale voetafdruk te vergroten.
Sparren?
Meer weten over onze creativiteit en technische kennis? Bel of mail ons.
Direct contact
