MixCom Home
  • Creatie & Productie
  • Web & Ontwikkeling
  • Content & Redactie
  • Cases
  • Online magazines
  • Contact
  • Meer
    • Team
    • Leesvoer
    • Wij zijn MixCom
    • Vacatures
  • Home
  • Creatie & Productie
  • Web & Ontwikkeling
  • Content & Redactie
  • Cases
  • Contact
  • Team
  • Leesvoer
  • Wij zijn MixCom
  • Vacatures
Home > Nieuws > Lian van Doorn nieuwe hoofdredacteur gezondNU

Lian van Doorn nieuwe hoofdredacteur gezondNU

Lian van Doorn is per direct de nieuwe hoofdredacteur van gezondNU. Deze titel van MixCom Publish helpt vrouwen al meer dan 55 jaar met het ontwikkelen van een gezonde leefstijl. Lian is geen vreemde: ze werkte sinds 2014 als (eind)redacteur voor gezondNU. We stelden haar 6 vragen over deze nieuwe functie en haar plannen.

26 oktober 2020

“Ik ben trots en vereerd dat ik dit mooie merk mag gaan leiden en de traditie van het brengen van betrouwbare gezondheidsinformatie mag voortzetten. Ik kan niet wachten om samen met het fantastische team verder te bouwen aan gezondNU.”

Wat is het grootste verschil je met je vorige functie?

“Dat ik me nu met alles mag bemoeien in plaats van alleen het bedenken en schrijven van artikelen en het redigeren van teksten. Het is supergaaf om met de vormgevers covers te bedenken, om nieuwe plannen en concepten te maken en gezondNU verder te ontwikkelen en uit te bouwen.”

202044-lian-van-doorn

Wat voor hoofdredacteur ben je?

“Ik heb de mix van online en print, en journalistiek met een zakelijke blik. Binnen het team is iedereen gelijkwaardig en ik ben open-minded; niets is fout. Dat vind ik heel belangrijk om uit te dragen naar het team. We geloven allemaal in gezondNU en iedereen moet zich betrokken voelen bij onze missie. Het team, maar ook onze lezers.”

Wat ga je als eerst veranderen?

“Mijn eerste focus is het herijken van de merkformule. We stappen as we speak over naar een ‘360 graden multimediaal merk’. Print en online hebben jarenlang gescheiden van elkaar bestaan bij gezondNU. Het is de hoogste tijd om te denken vanuit thema’s en niet vanuit kanalen. Daarnaast geloof ik dat we met gezondNU een grotere stem kunnen hebben op het gebied van gezondheid en nog veel meer vrouwen kunnen inspireren voor een gezonde duurzame leefstijl die bij haar past. gezondNU moeten we meer als een gezonde community gaan zien, in plaats van als tijdschrift of website.”

Hoe zie jij deze gezonde community voor je?

“We zijn er voor iedere vrouw die bezig is met gezondheid en staan naast de lezer, dat wil ik meer gaan uitdragen. In rubrieken, onderwerpen, de tone-of-voice. Maar ik wil ook vaker het gesprek aangaan met onze lezers. Waar willen zij over lezen? Hoe kunnen wij ze nog beter helpen en ondersteunen met informatie? En daar hoort ook bij: practice what you preach. We schrijven dag in dag uit over gezondheid en strijden voor een gezonder en duurzamer Nederland. Ik vind dat dat we niet alleen moeten schrijven: eet meer groente, zorg voor je brein of beweeg dagelijks. Nee, die uitdagingen moeten we zelf ook aangaan en daarbij delen wat lukt, maar ook wat ons nog niet lukt. Iets weten en erover schrijven, is niet hetzelfde als het zelf ook dóen.”

Welk kenmerk van gezondNU mag volgens jou nooit veranderen?

“De hoge kwaliteit! gezondNU wordt gemaakt door een gepassioneerd team. De content wordt ontwikkeld door redacteuren en journalisten die zich toeleggen op het produceren van nauwkeurige en betrouwbare gezondheidsinformatie voor consumenten. En dat doen we met de hulp van allerlei wetenschappers, diëtisten, artsen, kennisinstituten en andere experts. Zeker als het om gezondheid gaat, is het ontzettend belangrijk om informatie goed af te wegen en te voorkomen dat er (nog meer) nepnieuws de wereld wordt in geslingerd. Gezondheid is je belangrijkste bezit, zeggen we op de redactie regelmatig. Daar moeten we goed mee omgaan.” 

Wat is jouw gezonde missie? 

“Gezondheid en duurzaamheid lopen als een groene draad door mijn leven. Bijdragen aan een gezondere, duurzamere wereld vind ik namelijk niet alleen belangrijk, maar doe ik ook met veel plezier. Ik geloof dat een fijner leven onlosmakelijk verbonden is met een gezond lijf en brein. Om die reden zet ik me ervoor in om Nederland ’s avonds gelukkiger, gezonder en wijzer achter te laten dan ik hem ’s ochtends aantrof. Het is mooi om te zien dat steeds meer mensen op de bühne springen voor een gezonde leefstijl. Het effect van leefstijl op onze gezondheid is namelijk groot en het leuke: iedereen kan hiermee aan de slag. Soms is het lastig om die eerste stap te zetten. Gelukkig sta je er niet alleen voor, want wij – gezondNU – willen je helpen om je eigen gezonde pad uit te stippelen door middel van inzichten en tips.”


 
Noot voor de redactie

gezondNU is titel van MixCom Publish. gezondNU houdt onze doelgroep continu op de hoogte van gezonde informatie via de website, het magazine en de sociale media kanalen. De makers van gezondNU zijn expert als het gaat om het maken van gedegen achtergrondartikelen en praktische tips waarmee je simpel je leven gezonder kan maken.

Sparren?

Voor meer informatie over dit persbericht en gezondNU kunt u terecht bij Fabiola van Malkenhorst.

Direct contact

  • Bellen: 038 303 1070
  • Mail je vraag direct
  • Ga direct naar gezondnu.nl

Over MixCom

MixCom is een fullservice marketing communicatie bureau. Wij bieden onze relaties alle media-expertises onder één dak: creatie, content en digital.

  • Creatie & Productie
  • Web & Development
  • Content & Redactie

Contact

MixCom
Branderweg 5a
8042 PD Zwolle
T. 038 – 303 10 50
E. info@mixcom.nl

Volg ons op social media:


© 2021 - MixCom
  • Disclaimer
  • Leveringsvoorwaarden