Nieuws

MixCom en de kracht van e-mailmarketing

MixCom heeft op verschillende manieren te maken met de advertentiemarkt. In de eerste plaats omdat we zelf tijdschriften uitgeven (gezondNU en Lekker Gezond) en een deel van de omzet verdienen met advertenties. In de tweede plaats omdat we al 20 jaar ervaring hebben met digitaal adverteren op de websites die we bouwen voor klanten. Met die gecombineerde expertise kunnen we onze adverteerders adviseren over de beste manier waarop hun producten en diensten onder de aandacht van de doelgroepen kunnen worden gebracht.

Een veel gebruikt en vooral ook misbruikt medium is de e-mailing. Iedereen heeft er last van: e-mailberichten waarom niet is gevraagd, afzenders die voor de ontvangers volslagen onbekend zijn. Om deze spam niet meer te hoeven ontvangen zijn ingewikkelde handelingen nodig, die vaak niet echt helpen: uitschrijven of aanmelden als spam.

Toch kan e-mailmarketing voor zowel de zender als de ontvanger meerwaarde opleveren. Bijvoorbeeld door het toevoegen van waardevolle informatie aan de promotie van een product. Zo ontwikkelde MixCom voor Emonta een reeks e-mailingen over natuurlijke voedingssupplementen en huidverzorging. Emonta producten zijn te verkrijgen bij drogisterijen, apotheken, gezondheidswinkels, reformzaken en in de webwinkel op www.emonta.nl. MixCom verzorgde de inhoudelijke teksten, de mailingen zelf, het beheer van de e-maildressen en, last but not least, de toetsing aan de wetgeving op het gebied van privacy en consumentenreclame. De eerste reeks is nu afgelopen en heeft zeer goede resultaten opgeleverd. Onderwerpen: chronische obstipatie, slaapkamergeheimen, voetverzorging en tekenbeten. Over een paar weken starten we met de tweede reeks.

Meer info over deze en andere diensten van MixCom Online, MixCom Design en/of MixCom Publish? Neemt u dan contact op met Jörgen Korthagen op nummer 038 303 10 52 of per e-mail op jkorthagen@mixcom.nl.