AlgemeenMixcomNieuws

MixCom Media Group kiest voor 100% partnership Pitteloo Capital

MixCom Media Group is bijzonder verheugd dat de korte samenwerking met investeerder Pitteloo Capital nu al zijn vruchten afwerpt. De partnership die startte in 2018 is bestendigd en uitgebreid naar een volledig partnership. Samen wordt ingezet op verdere groei van de MixCom-organisatie richting 2019.

Dat de investeringsmaatschappij Pitteloo Capital uit Lelystad haar belang in MixCom Media Group heeft uitgebreid naar 100%, biedt veel kansen. De media-onderneming kan haar dienstverlening verder uitbreiden en professionaliseren.

Pitteloo heeft de aandelen overgenomen van Paul Besselsen, die hiermee na 24 jaar ondernemerschap ook terugtreedt als bestuurder. Pitteloo was in december 2017 reeds toegetreden als aandeelhouder en deze stap is een vervolgstap die al in de strategische lijn zat voor de verdere groei van de MixCom-organisatie.

De directie van MixCom Media Group zal gevoerd worden door de huidige commercieel directeur Jörgen Korthagen.

Een volgende stap zal zijn een verdere integratie van MixCom Media Group in het aan Pitteloo gelieerde KMM Groep, waarin al diverse ondernemingen op het gebied van Marketing en Media zijn ondergebracht. Daarmee komen niet alleen verdere investeringsmiddelen beschikbaar, maar ook uitgebreide kennis en toegang tot een omvangrijk (zakelijk) netwerk wat MixCom in staat zal stellen zich te versterken en verder te groeien in 2019.

Pitteloo Capital is in 2012 opgericht in Lelystad. De investeringsmaatschappij die landelijk opereert behoort tot Breemhaar Beheer, waartoe ook KMM Groep (Kennis, Marketing en Media) en MAC3PARK behoren. Pitteloo Capital heeft inmiddels twintig participaties die tezamen 25 miljoen omzetten en meer dan tweehonderd medewerkers in dienst hebben.

Zoals u weet is MixCom Media Group een creatieve media-onderneming en bestaat uit een reclamebureau, internetbedrijf en uitgeverij. De drie werkmaatschappijen en ruim veertig werknemers bieden alle diensten op het gebied van communicatie onder één dak. MixCom is eigenaar en uitgever van het grootste gezondheidstijdschrift van Nederland (gezondNU) en zij ontwikkelt content, (online) magazines en andere communicatiematerialen voor relaties. MixCom is daarnaast gespecialiseerd in de ontwikkeling van digitale communicatie toepassingen. Van apps en websites tot complexe databasesystemen, allen ontwikkeld op open source technologie zoals Drupal, WordPress, Symfony en AngularJS.

Wilt u meer info over de diensten van MixCom? Neemt u dan contact op met Jörgen Korthagen op nummer 06-52635732 of per e-mail op jkorthagen@mixcom.nl