Expertises
– Merkstrategie
– Marketingstrategie
– Identiteit & Branding
– UI/UX design
– Grafisch design
– Webdevelopment
Vraagstelling
Creëren van een sterke merkidentiteit passend bij de doelen van MaatWijs en de vertaling daarvan naar een aantal concrete communicatiemiddelen.
Aanpak
Om tot een onderscheidende identiteit te komen zijn we gestart met een merkstrategie-traject. In een serie workshops zijn de merkfundering, merkpositionering en merkpersoonlijkheid bepaald, die een duidelijke richting gaf voor de nieuwe identiteit.
In een inspiratie-sessie hebben we verschillende richtingen voor de identiteit verkend en vandaaruit de eerste conceptontwerpen voor het logo gemaakt. Vervolgens hebben we de huisstijl verder ontwikkeld en een aantal communicatiemiddelen uitgewerkt, waaronder de website, een PowerPoint-presentatie, social templates en een rapportage-template.
Resultaat
We hebben een uitstraling ontwikkeld waarmee MaatWijs zich duidelijk onderscheid in hun markt. De merkwaarden verbindend, deskundig, toegewijd, impactvol en betrouwbaar komen tot uiting door de mens in beeld centraal te stellen, het gebruik van ronde en vriendelijke vormen en rust te creëren in de layouts. Het kleurenpalet zorgt voor een kleurrijk en dynamisch geheel en staan symbool voor de unieke werkwijze van MaatWijs.
Bekijk hieronder het eindresultaat!








Vanuit het merkstrategie-traject is er door MixCom een zeer geslaagde vertaling naar een nieuwe identiteit gemaakt. Wij zijn waanzinnig trots op onze nieuwe uitstraling.
Robbert Jan Sluiter, MaatWijs




