MaatWijs

Een nieuwe identiteit die aansluit bij de groeiambities

MaatWijs adviseert organisaties in het publieke domein over de ontwikkeling van maatschappelijk vastgoed. In de afgelopen jaren is een stevige basis gelegd voor de bedrijfsvoering. De volgende stap: de doorvertaling naar een passende identiteit.

Vraagstelling

Creëren van een sterke merkidentiteit passend bij de doelen van MaatWijs en de vertaling daarvan naar een aantal concrete communicatiemiddelen.

Aanpak

Om tot een onderscheidende identiteit te komen zijn we gestart met een merkstrategie-traject. In een serie workshops zijn de merkfundering, merkpositionering en merkpersoonlijkheid bepaald, die een duidelijke richting gaf voor de nieuwe identiteit.

In een inspiratie-sessie hebben we verschillende richtingen voor de identiteit verkend en vandaaruit de eerste conceptontwerpen voor het logo gemaakt. Vervolgens hebben we de huisstijl verder ontwikkeld en een aantal communicatiemiddelen uitgewerkt, waaronder de website, een PowerPoint-presentatie, social templates en een rapportage-template. 

Resultaat

We hebben een uitstraling ontwikkeld waarmee MaatWijs zich duidelijk onderscheid in hun markt. De merkwaarden verbindend, deskundig, toegewijd, impactvol en betrouwbaar komen tot uiting door de mens in beeld centraal te stellen, het gebruik van ronde en vriendelijke vormen en rust te creëren in de layouts. Het kleurenpalet zorgt voor een kleurrijk en dynamisch geheel en staan symbool voor de unieke werkwijze van MaatWijs.