arrow

Elsevier Nextens

Opdracht en vraagstelling

Reed Business Information heeft EXED in januari 2013 benaderd voor de ontwikkeling van een online marketing platform ter ondersteuning van de lancering van een nieuw product, Elsevier Nextens, een fiscaal platform in de cloud. Het fiscale platform werd gelijktijdig ontwikkeld door Reed Business Information gebaseerd op een andere techniek. Een extra uitdaging was dus om de twee platformen met elkaar te kunnen laten communiceren.

Aanpak

De planning was ambitieus en de functionaliteit nog niet tot in detail uitgewerkt. Door te kiezen voor een Agile projectaanpak hebben we op de afgesproken momenten een goed werkend product neer kunnen zetten. De Agile methode kenmerkt zich door zogenaamde sprints. Een sprint is een vastgestelde periode, van bijvoorbeeld 3 weken, waarin in nauw overleg met de klant wordt bepaald waaraan wordt gewerkt. Aan het eind van de sprint wordt er altijd opgeleverd. Dan volgt een nieuwe sprint waarbij dit proces zich herhaalt, net zo lang totdat het gewenste resultaat is bereikt. Door deze werkwijze te hanteren kan er tijdens het project nog worden bijgestuurd en is er snel een werkend product.

WordPress Multisite

Het platform is gebaseerd op het gebruiksvriendelijke open source CMS WordPress. Door te kiezen voor een WordPress Multisite oplossing, is het mogelijk om een verzameling WordPress-websites dezelfde WordPress-installatie te laten delen. Hierdoor is het mogelijk dat de websites binnen het platform functionaliteit kunnen delen. Functionaliteit hoeft door deze aanpak slechts één keer ontwikkeld te worden en er kunnen snel nieuwe websites aan het platform worden toegevoegd. Zo zijn er na de eerste oplevering in korte tijd 15 websites aan het platform toegevoegd.

Webshop

Het platform bevat ook een volledig op maat gemaakte webshop. Deze is gekoppeld aan de interne product- en ordersystemen van Reed Business Information. Dit wil zeggen dat de productinformatie automatisch wordt ingelezen in de webshop en dat bestellingen rechtstreeks in het ordersysteem geplaatst worden. Kortom, een naadloze integratie met de bestaande werkstromen van de klant.

Doorontwikkeling

Sinds de oplevering zijn we niet stil blijven staan, want gezien de flexibiliteit van het platform, kwamen er al snel meer wensen. Tijdens de doorontwikkeling zijn deze wensen verzameld en onderverdeeld in een releaseplanning. Voorbeelden van uitbreidingen die inmiddels al zijn gerealiseerd zijn onder andere een Juridische Advieslijn en een Evenementen portal. Deze uitbreidingen worden eenmalig uitgebreid en zijn dan voor alle websites op het platform te gebruiken. Hierdoor blijven de ontwikkelkosten laag. Een groot voordeel!

Werkzaamheden

  • WordPress
  • Advies
  • Onderhoud

Resultaat

» ElsevierNextens.nl
» XpertHR.nl
» Kennisbanken.info

Kunnen we u van dienst zijn?

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.

CONTACTGEGEVENS

Branderweg 5a,
8042 PD Zwolle
T.
038 – 303 10 50
F.
038 – 303 10 79
E.
info@mixcom.nl
Postbus 7032,
8007 HA Zwolle
KVK
39072249

NIEUWSBRIEF

Blijf op de hoogte van alle trends & ontwikkelingen.

MixCom Media Group is een creatieve media-onderneming voor web- en app-ontwikkeling, design, reclame, (online-) marketing en contentproducties.