Ziekten.nl en Het vitaminen- en mineralenboek

In het ‘Nieuwe Uitgeven’ moeten print en digitaal een innige en meeslepende relatie aangaan. En dat gaat veel verder dan het verrijken van een tijdschrift of een boek met een mooie website. Feitelijk is het medium niet zo belangrijk meer. Cruciaal is de manier waarop met content wordt omgegaan: niet meer per medium of per uitgave organiseren, maar per kleinst mogelijke eenheid. Niet het gebouw maar de bouwstenen, niet de supermarkt maar de afzonderlijke producten.

Bij MixCom wordt sinds dit jaar alle content digitaal opgenomen in onze Contentbank en voorzien van tags. Klaar voor gebruik en hergebruik. Klaar voor onszelf en voor klanten die op zoek zijn naar relevante content voor een website, een boek, een app of een tijdschrift.

Deze week konden we met deze werkwijze weer twee nieuwe uitgaven op de markt brengen: het gezondheidsplatform www.ziekten.nl en het gedrukte naslagwerk Het vitaminen- en mineralenboek.

Ziekten.nl is de grootste website op het gebied van online medische zelftests, symptoomchecks geheten. Met behulp van deze 266 checks kunnen bezoekers vaststellen hoeveel symptomen ze hebben van een bepaalde ziekte. Daarnaast bevat de website alle 22.000 bijsluiters van medicijnen die in Nederland zijn geregistreerd en een complete vaccinatie-atlas. Onze redactie zorgt ervoor dat Ziekten.nl dagelijks actueel nieuws kan presenteren.

In Het vitaminen- en mineralenboek is te lezen welke vitaminen en mineralen er in welk voedingsmiddel zitten en wat de werking is voor het lichaam. In een extra hoofdstuk leggen de auteurs uit hoe voedseletiketten snel kunnen worden gelezen. Het boek is te koop in de webshop (http://shop.gezondnu.nl) of via de boekhandel.