MixCom heeft op een creatieve manier invulling gegeven aan een nieuwe marketingcampagne voor Karmac I&I. We hebben een superheld ontwikkeld voor een campagne, die onder andere in banners en een animatie de diensten van Karmac I&I laten zien. Benieuwd hoe MixCom dit heeft aangevlogen?
Over Karmac Innovatie & Informatie
Karmac is gespecialiseerd in het digitaliseren en importeren van fysieke personeelsdossiers waarmee op een efficiënte manier kosten bespaard worden. De specialisten van Karmac I&I geven advies over de strenge wet- en regelgeving die geldt voor personeelsdossiers. Verder werkt Karmac I&I softwareonafhankelijk zodat alle dossiers in jouw eigen personeelsinformatiesysteem getoond worden.
Wensen en behoeften
Het hoofddoel van deze marketingcampagne is het stoffige imago van digitalisering te doorbreken. En op een speelse manier te laten zien wat de positieve impact kan zijn voor bedrijven. Een superheld staat centraal in de campagne om de diensten van Karmac I&I onder de aandacht te brengen.
Realisatie invulling marketingcampagne
We zijn gestart met het ontwikkelen van een superheld en storyboards voor twee animaties. Het karakter moest een vriendelijke uitstraling krijgen en duidelijk herkenbaar zijn als held.
Voor de animaties hebben we een digitaal stripboek bedacht. We vertellen het verhaal met verschillende frames, waarin subtiele animaties gebruikt zijn. De frames gaan op een dynamische manier in elkaar over. Hiermee hebben we het stripboek-effect gecreëerd.
Het verhaal willen we zoveel mogelijk visueel vertellen en daarbij zo min mogelijk afhankelijk zijn van teksten. Ondersteunend is audio toegepast om (met geluid aan) situaties of acties te ondersteunen.
De eerste animatie gaat over het digitaliseren van je archief. De held verzameld alle documenten en dossiers en brengt deze razendsnel naar Karmac om te laten digitaliseren. Deze animatie is vooral gericht op bedrijven die hun archief willen digitaliseren.
In de tweede animatie ligt de focus op het ordenen en opschonen van je archief. Zodat deze onder andere voldoet aan de AVG-eisen. Doelgroep van deze animatie zijn vooral bedrijven die hun archief willen optimaliseren.
Naast de animaties is de superheld ook als levensgrote kartonnen figuur gemaakt. Hiermee Karmac I&I ook op beurzen kan gaan opvallen.
Het resultaat van de eerste animatie is hieronder in de video te zien.
Sparren?
Meer weten over onze creativiteit en technische kennis? Neem dan contact met ons op.