Een onderscheidende
merkstrategie

Wil jij meer uit je merk halen? Geef je merk de WOW-factor. Ga aan de slag met jouw merkstrategie en merkpositionering. Met onze ervaring in branding en onze strategische benadering maken we jouw merk (online) zichtbaar.

Merkstrategie met WOW-factor

Wil jij meer uit je merk halen? Geef je merk de WOW-factor. Ga aan de slag met jouw merkstrategie en merkpositionering. Met onze ervaring in branding en strategische benadering maken wij jouw merk (online) zichtbaar.

Krijg inzicht

Een merkstrategie geeft inzicht in je eigen bedrijf, je doelgroep, de concurrentie en je merkpersoonlijkheid.

Val op

Je maakt je onderscheidend met een merkstrategie. Val op en laat klanten zien waarom ze voor jou moeten kiezen.

Gefundeerd werken

Een duidelijke merkstrategie is de basis voor je marketingactiviteiten en geeft richting aan je boodschap om doelen te behalen.

Maak impact met merkstrategie

Zichtbaar zijn met je merk, dat is wat iedereen wil. Daarom heb je een website, gebruik je social media en sta je op beurzen. Maar weet jij wie je bent als bedrijf? En heb jij ook in kaart wie je doelgroep is en wie je concurrenten zijn? We weten het, dit zijn lastige vragen om zo even te beantwoorden, maar het is wel essentieel.

Wil jij vanaf nu een duidelijk koers varen? Dan is een merkstrategie wat je nodig hebt. Merkstrategie geeft je een fundering voor je merk en helpt je om te bouwen aan je onderscheidende vermogen. 

Wij helpen je graag verder bij het opstellen van een duidelijke strategie. Wij hebben daar tenslotte al jaren ervaring in. Dus wil je meer halen uit je merk en zichtbaar worden? Dan helpen we je aan een merkstrategie waarmee je het verschil maakt!

Samen maken we impact met jouw merk.

Wat haal je uit een merkstrategie?

Werkboek voor het vaststellen van een merkpositionering

Succesvolle marketingcommunicatie begint met een sterke basis. Wij ontwikkelen een heldere positionering waar je op kunt bouwen. En een krachtige strategie waarmee je doelen behaalt.

Je krijgt inzicht in:

Werkboek voor het vaststellen van een merkpositionering
in een merksessie word je begeleid om tot een heldere en sterke merkpoistionering te komen.

Waarom nu je merkstrategie bepalen?

in een merksessie word je begeleid om tot een heldere en sterke merkpoistionering te komen.

Wil je opvallen in een verzadigde markt? Bouwen aan je merkstrategie helpt je hierbij. Als ervaren bureau zien we dat investeren je extra inkomsten kan opleveren. Je gaat kansen zien en ontdekt nieuwe manieren om jezelf zichtbaar te maken.

Dus ben je een ondernemer die wil werken aan zijn of haar merk? Dan gaan we graag aan de slag met jouw merk!

Onze merkstrategie geeft jou:

Schijf-Archetypes 1
Ontdek jouw merkpersoonlijkheid
Schijf-Archetypes 1

Het bepalen van je merkpersoonlijkheid helpt je als merk om op een authentieke manier te communiceren met je doelgroep. Hoe bepalen we de merkpersoonlijkheid? Dat doen we onder andere aan de hand van de archetypen van Jung. “Aan de hand van wat?”, horen we je denken. Dit zijn persoonlijkheidstypen, bedacht door de psycholoog Gustav Jung, die vanuit eigen karakter en motivaties handelen. Samen we ontdekken we welke het beste past bij jouw merk.

Voor wie is de merkstrategie?

Iedereen die aan de slag wil met marketingcommunicatie heeft een merkstrategie nodig. Het maakt het verhaal wat je vertelt compleet naar de buitenwereld, maar ook intern. Wanneer je als merk duidelijk weet wie je bent, maak je het je collega’s ook makkelijker om het verhaal van je merk over te brengen.

Of je nu werkt met 5 of meer dan 500 collega’s, een merkstrategie vastleggen geeft hen en jouzelf richting.  Bovendien is een merkstrategie een ideaal instrument om de boodschap van om jouw campagnes te toetsen.

Het vaststellen van een merkstrategie kost tijd. Heb je weinig tijd voor een intensief traject? Dan kun je gebruik maken van onze versnelde merkstrategie. Wil jij het complete pakket en optimaal profiteren van de voordelen? Dan nemen we je graag mee in onze stappen.

Dit zijn onder andere de bedrijven waarvoor we een merkpostionering deden

Dit kun je verwachten

1
Stap 1: kennismaking

Samen ontdekken we waar je behoefte ligt. Vooral leren we je graag beter kennen. Want des te beter wij weten wie je bent, des te beter ons advies!

2
Stap 2: analyse

Na ons gesprek gaan we aan de slag. We maken een grondige analyse van jouw bedrijf. Wij voeren een bedrijfs-, doelgroep-, concurrentie- en merkpersoonlijkheidsanalyse uit.

3
Stap 3: samen aan de slag!

Tijd voor het leukste gedeelte. Tijdens meerdere sessies gaan we samen met jou ons verdiepen in je merk. Wat zijn je missie en visie, wat is je merkpersoonlijkheid en welke merkwaarden horen daarbij? We stellen je veel vragen en geen zorgen: we helpen je ook met de antwoorden.

4
Stap 4: advies & strategie

Onze specialisten ontwikkelen een advies en stippelen jouw strategie uit. We leggen je helder uit welke stappen er nodig zijn. 

5
Stap 5: aan de slag

De fundering staat, je weet hoe je kunt onderscheiden en hoe je opvalt. Tijd om aan de slag te gaan! Het merkverhaal dat je wilt vertellen is duidelijk en je kunt aan de slag met je marketingstrategie. Wil je daar hulp bij? De strategen bij MixCom helpen je graag verder!

Wat anderen zeggen

”Als projectmanager bij Bohn Stafleu van Loghum is het altijd prettig samenwerken met MixCom vanwege de oplossingsgerichte houding van de development teams en de korte pragmatisch ingestoken communicatielijnen met de betrokkenen rondom de projecten.”

Guido de Wit

Guido de Wit
Bohn Stafleu van Loghum

”Mixcom heeft ons waanzinnig geholpen met de doorontwikkeling van onze huisstijl daar hebben wij tot op de dag vandaag nog profijt van. Dat niet alleen maar ook voor brochures, lectorenboekjes en vele ander uitingen helpen ze en denkt Mixcom met ons mee.” 

foto Mixcom

Geertjan de Grip
Hogeschool Windesheim

”Mixcom heeft gedegen kennis van onze merken en retail omgevingen. Daarnaast wordt er snel geschakeld, zijn spoedklussen nooit een probleem en wordt er gedacht in oplossingen in plaats van problemen. Dit maakt dat Colgate-Palmolive al jarenlang een plezierige samenwerking heeft met Mixcom!”

Jorine Koelemeijer

Jorine Koelemeijer
Colgate-Palmolive

De voordelen van MixCom

selle-klantenservice

Schakel snel

We maken korte metten met lange lijntjes. Bel ons en we helpen je snel.
eigen-controle

Blijf in controle

Jouw merk, jouw verhaal. We doen het samen, maar jij bent én blijft in controle.
doel-centraal

Behaal je doelen

Marketing, design & development: dit dreamteam haalt doelen.

Van A tot Z

Van strategie tot uitvoering. Onze specialisten helpen je gedurende het volledige traject.

Ook aan de slag met jouw merkstrategie?

Vraag ons om een vrijblijvend advies.