Merkstrategie
in één dag

Direct aan de slag met je merk

Ontwikkel een heldere merkstrategie

In een concurrerende markt is onderscheidend vermogen essentieel. Met een duidelijke merkstrategie bepaal je voor jouw merk hoe het zich onderscheidt van concurrenten, hoe het de doelgroep wil bereiken, en welke emoties en waarden het wil oproepen bij de klanten. Een merkstrategie omvat marktonderzoek, doelgroeponderzoek, merkpositionering, merkbelofte, merkpersoonlijkheid en de ontwikkeling van een waardepropositie. Met onze merkstrategiesessie ontwikkelen we samen een duidelijke merkstrategie.

Krijg inzicht

Met een duidelijke merkpositionering krijg je inzicht in je eigen bedrijf, je doelgroep, de concurrentie en je merkpersoonlijkheid.

Val op

Onderscheid je met jouw merk. Laat klanten zien waarom ze voor jou moeten kiezen.

Sterke basis

Een merkstrategie is de basis voor al jouw marketingactiviteiten en geeft richting aan je boodschap.

Waarom een merkstrategiesessie bij MixCom

Bij MixCom maken we merken en bedrijven zichtbaar. Daarvoor is het belangrijk dat jij ook scherp hebt waar jouw merk voor staat. Dit gaan we samen met jou ontdekken. We analyseren je bedrijfsdoelstellingen, definiëren de doelgroep en bekijken de concurrenten. Met deze informatie in gedachten gaan we tijdens de merkstrategiesessie dieper in op jouw merkpersoonlijkheid. Wij ontdekken samen met jou de merkwaarden, merkhouding, merkgedrag en bepalen je merkarchetype. Dit doen we aan de hand van de archetypen van Jung.

Met onze jarenlange ervaring in het zichtbaar maken van bedrijven weten wij als geen ander hoe je moet opvallen in een concurrerende markt. Wij helpen je met een duidelijke merkstrategie. Met een helder rapport heb jij een stevige basis om je merk onderscheidend te positioneren ten opzichte van jouw concurrenten in de markt.

in een merksessie word je begeleid om tot een heldere en sterke merkpoistionering te komen.

Voordelen van een merkstrategiesessie van MixCom

in een merksessie word je begeleid om tot een heldere en sterke merkpoistionering te komen.

Archetypen als uitgangspunt voor je merkpersoonlijkheid

Schijf-Archetypes 1

Voor het vaststellen van jouw merkstrategie gaan we onder andere op zoek naar jouw archetype. Dit is de verpersoonlijking van jouw bedrijf. Psycholoog Gustav Jung bepaalde twaalf archetypen die vanuit eigen karakter en motivaties handelen. Wij helpen je met het identificeren van het juiste archetype. Wanneer je dit integreert in je merkstrategie kun je een diepe emotionele connectie tot stand brengen met jouw doelgroep.

In totaal zijn er twaalf archetypen. Dit zijn de onschuldige, de ontdekker, de wijze, de held, de rebel, de magiër, de joker, de gewone man (wij noemen hem bondgenoot), de geliefde, de schepper, de zorger en de heerser. Deze zijn verdeeld over vier kwadranten: orde, vrijheid, ego en sociaal.

Hoe gaan wij te werk?

1
Stap 1: Vul onze vragenlijst in

Als voorwerk ontvang je van ons een paar vragen. Met jouw antwoorden bereiden wij de merkstrategiesessie voor. Tijdens de sessie voeren wij samen een bedrijfs-, doelgroep-, concurrentie- en merkpersoonlijkheidsanalyse uit.

2
Stap 2: Kom bij ons langs

Tijd voor het leukste gedeelte. Tijdens een sessie op ons kantoor gaan wij gedurende de dag ons samen verdiepen in jouw merk. Zodra jouw doelgroep en concurrentiepositie duidelijk is, richten wij ons op jouw merkpersoonlijkheid. Als brandstof verzorgen wij een lekkere lunch tussendoor. 

3
Stap 3: Een helder advies

Na onze sessie ben jij naar huis (of kantoor) gegaan met een duidelijke merkstrategie. Wij werken het natuurlijk nog verder voor je uit en sturen het je toe. Hiermee kun jij je marketingactiviteiten en campagnes gaan vormgeven. Indien gewenst helpen we je daar mee verder.

Wat anderen zeggen over MixCom

”Als projectmanager bij Bohn Stafleu van Loghum is het altijd prettig samenwerken met MixCom vanwege de oplossingsgerichte houding van de development teams en de korte pragmatisch ingestoken communicatielijnen met de betrokkenen rondom de projecten.”

Guido de Wit

Guido de Wit
Bohn Stafleu van Loghum

”Mixcom heeft ons waanzinnig geholpen met de doorontwikkeling van onze huisstijl daar hebben wij tot op de dag vandaag nog profijt van. Dat niet alleen maar ook voor brochures, lectorenboekjes en vele ander uitingen helpen ze en denkt Mixcom met ons mee.” 

Geertjan de grip

Geertjan de Grip
Hogeschool Windesheim

”Mixcom heeft gedegen kennis van onze merken en retail omgevingen. Daarnaast wordt er snel geschakeld, zijn spoedklussen nooit een probleem en wordt er gedacht in oplossingen in plaats van problemen. Dit maakt dat Colgate-Palmolive al jarenlang een plezierige samenwerking heeft met Mixcom!”

Jorine Koelemeijer

Jorine Koelemeijer
Colgate-Palmolive

Veelgestelde vragen

Bij ons boek je al een merkstrategiesessie vanaf €3000,-.

Kies je voor de merkstrategie in één dag, dan ontvang je van ons vooraf een voorbereidend formulier waarin je antwoord geeft op vragen over je bedrijf, doelgroep, concurrentie en merkpersoonlijkheid. 

Naast het voorbereidende werk kom je een dag langs bij ons op kantoor in Zwolle. Daar duiken we de diepte in en helpen we je verder met je merkpersoonlijkheid. Wil je een uitgebreider traject? Bekijk dan onze merkstrategie op maat.

De voordelen MixCom

Wij hebben jarenlange ervaring en de expertise in huis om jouw merk eruit te laten springen en zichtbaar te maken.

selle-klantenservice

Schakel snel

We maken korte metten met lange lijntjes. Bel ons en we helpen je snel.

eigen-controle

Blijf in controle

Jouw merk, jouw verhaal. We doen het samen, maar jij bent én blijft in controle.

doel-centraal

Professionals

Ruim 20+ jaar ervaring in webdevelopment.

Van A-Z

Van magazine tot volledige branding van jouw merk. Wij hebben het in huis.

Ons aanbod

Merkstrategie in
één dag

€3000,-
Eenmalig
  • ✅ Voorbereidende vragenlijst
  • ✅ 1 dag op locatie
  • ✅ Helder adviesrapport
  • ✅ Basis voor al je marketing
Voordeligst

Maatwerk

Laat je adviseren
  • ✅ Marktanalyse MixCom
  • ✅ Nog meer diepgang
  • ✅ Uitgebreid adviesrapport
  • ✅Basis voor al je marketing

Aan de slag met jouw merk

Doe een Quickscan voor jouw merkstrategie