Wat kun je verwachten?
Iedereen die aan de slag wil met marketingcommunicatie heeft een merkstrategie nodig. Het maakt het verhaal wat je vertelt compleet naar de buitenwereld, maar ook intern. Wanneer je als merk duidelijk weet wie je bent, maak je het je collegaโs ook makkelijker om het verhaal van je merk over te brengen. Bovendien is een merkstrategie een ideaal instrument om de boodschap van om jouw campagnes te toetsen.
Succesvolle marketingcommunicatie begint met een sterke basis. Wij ontwikkelen een heldere positionering waar je op kunt bouwen. En een krachtige strategie waarmee je doelen behaalt. Je krijgt inzicht in je doelgroep, concurrentie en merkpersoonlijkheid.


Werkwijze
Een onderscheidende merkstrategie leggen we niet zomaar op tafel. We willen zoveel mogelijk relevante informatie naar boven halen รฉn samen sparren over wat echt belangrijk is. Dit doen we in een aantal stappen.
Stap 1. Kennismaking
Samen ontdekken we waar je behoefte ligt. Vooral leren we je graag beter kennen. Want des te beter wij weten wie je bent, des te beter ons advies!
Stap 2. Analyse
Na ons gesprek gaan we aan de slag. We maken een grondige analyse van jouw bedrijf. Wij voeren een bedrijfs-, doelgroep-, concurrentie- en merkpersoonlijkheidsanalyse uit.
Stap 3. Samen aan de slag
Tijd voor het leukste gedeelte. Tijdens meerdere sessies gaan we ons verdiepen in je merk. Wat zijn je missie en visie, wat is je merkpersoonlijkheid en welke merkwaarden horen daarbij? We stellen je veel vragen en geen zorgen: we helpen je ook met de antwoorden.
Stap 4. Advies en strategie
Onze specialisten ontwikkelen een advies en stippelen jouw strategie uit. We leggen je helder uit welke stappen er nodig zijn.
Stap 5. Aan de slag
De fundering staat, je weet hoe je kunt onderscheiden en hoe je opvalt. Tijd om aan de slag te gaan! Het merkverhaal dat je wilt vertellen is duidelijk en je kunt aan de slag met je marketingstrategie. Wil je daar hulp bij? De strategen bij MixCom helpen je graag verder!