Hogeschool Windesheim

Identiteit en merkbelofte doorontwikkeld voor Hogeschool Windesheim

Huisstijlontwikkeling / Identiteit / Design / Artdirection

hero-case-windesheim

De opdrachtgever

Hogeschool Windesheim is een van de grootste instellingen voor het hoger beroepsonderwijs in Nederland. Er studeren meer dan 27.500 studenten en ruim 2.750 medewerkers, met locaties in Almere en Zwolle.

Het onderwijs is volop in ontwikkeling om beter aan te sluiten bij de behoeftes van deze tijd. Zo wordt er bijvoorbeeld gewerkt aan het creëren van flexibiliteit zodat studenten hun studie kunnen combineren met een (bij)baan. Vanwege deze ontwikkelingen ontstond er behoefte aan een nieuwe merkbelofte.

De vraag

Windesheim heeft in samenwerking met het bureau Dear uit Amsterdam een nieuwe merkbelofte en identiteit ontwikkeld. MixCom is gevraagd om al vroeg in het proces mee te denken, te adviseren en de identiteit verder te ontwikkelen om tot een goede implementatie te komen.

Het resultaat

Een gigantisch en uitdagend project waarbij we in samenwerking met een kerngroep binnen de afdeling marketing & communicatie heel veel uitingen, basisgrids en templates ontwikkeld hebben. Van lokaalbordjes, flyers, brochures, posters, online advertenties en presentaties tot autobestickering en gevelsigning. We hebben ruim anderhalf jaar nauw samengewerkt om de implementatie te realiseren. Ben jij benieuwd naar het resultaat bekijk dan de website van Windesheim.

windesheim-case-1
windesheim-case-2
windesheim-case-3
windesheim-case-4
case-hogeschool-windesheim
Case-Windesheim-6
Case-Windesheim-7

“MixCom is vanaf het begin betrokken geweest en heeft ons merk ‘in de vingers’. De korte lijnen en snelle interactie is echt een meerwaarde voor ons gebleken.”

Geertjan de Grip - Inkoper media afdeling marketing & communicatie Windesheim

Hoe kunnen wij jouw helpen?