< p>

Val op met animatie

Stijlvol aandacht vragen, zo zou je motion design kunnen omschrijven. Zagen we het vroeger alleen nog in de filmwereld, nu wordt het steeds vaker ingezet bij webdesign, advertenties en social media. Motion design heeft namelijk een grote invloed op de user experience.

Waar zet je animatie voor in?

  • Digitale advertenties: gebruik van bewegende beelden in online video’s, tv-commercials en reclameborden om producten onder de aandacht te brengen

  • Promo video’s: alle soorten redactionele of advertorial video’s, zoals virale video’s, casestudy’s en gebruikersrecensies

  • Uitlegvideo’s: de meeste mensen gebruiken bewegende beelden in uitlegvideo’s. Denk aan uitleg van nieuwe producten of diensten, bedrijfsprocessen en tuto

Wat zijn de voordelen van animatie? 

Betrokkenheid

We zijn tegenwoordig gewend om weinig moeite te hoeven doen om snel informatie te krijgen. De informatie­verwerking van een gemiddeld persoon is dan ook een stuk beter na het zien van een video. Wat een artikel in een tekst van 1500 woorden uitlegt, kan in een animatie in minder dan 15 seconden. Daarom scoren geanimeerde social media posts en advertenties ook veel beter. 

Verhaal

Laten we eerlijk zijn; er zijn weinig mensen die nog naar een ‘over ons-pagina’ navigeren. Maar wat is dan een goede manier om je merkverhaal te vertellen? Met een animatie! Een geanimeerd merkverhaal laat op een creatieve manier zien waar je als bedrijf voor staat. Het handige is dat je deze content makkelijk kunt hergebruiken.

Animaties die wij gemaakt hebben

Meer weten over animaties?
Dan nemen wij graag contact met u op!

img-salesblok-jorgen

Waarom motion design?

Ontvang de voordelen van motion desgin in uw mailbox