Prosu

In een aantal stappen de juiste doelgroep bereiken met de ‘doelgroepselectietool’

Development

doelgroepselectietool

De opdrachtgever

Prosu

Prosu heeft ervaring in het verzamelen, analyseren en actualiseren van data. Hun Nationale Agrarische Database biedt waardevolle informatie die bedrijven helpt om hun doelgroepen effectief te bereiken en hun marketingboodschappen nog concreter te maken.

Met de online tellingtool van Prosu krijg je inzicht in potentiële agrarische doelgroepen om te benaderen. Met slechts een paar klikken kan direct gezien worden welke segmenten de meeste potentie hebben en welke gegevens zij daarvan in kaart hebben gebracht.

De vraag

De vraag betrof destijds het realiseren van een nieuwe website voor prosudatabasedmarketing.nl (nu Prosu.nl). Op de oude website was de agrarische tellingtool al aanwezig, maar deze moest overgenomen worden naar de nieuwe website. Dit hebben we in een nieuw jasje gestoken, omdat de achterliggende techniek ook anders was. We hebben hem helemaal opnieuw gebouwd en voorzien van een redesign. Door het samengaan van de Prosu onderdelen hebben we de nieuwe website van Prosu.nl gelanceerd waarin de nieuwe tellingtool ook is opgenomen.

Onze aanpak

Om de tellingtool opnieuw te bouwen hebben we eerst de werking van de tool moeten doorgronden. Welke stappen zijn er en welke logica zit er achter iedere stap? De basis van de tool is een gedetailleerde agrarische database van Prosu met gegevens van agrarische bedrijven in Nederland en België. Wij gebruiken een export van data uit deze database, aangevuld met kenmerken waarop gefilterd kan worden. Vervolgens hebben we een aangepast design gemaakt met als uitgangspunten dat het voor de gebruiker eenvoudig moet zijn en qua uitstraling past bij de nieuwe website. Na akkoord van de klant hebben we de tool gebouwd als WordPress plugin, zodat deze nu ook eenvoudig op andere websites te gebruiken is.

Het resultaat

De online tellingtool is door MixCom opnieuw gebouwd en voorzien van een nieuw design, passend bij de nieuwe website. Met de tellingtool kunnen gebruikers inzicht krijgen in hoe groot de potentiële agrarische doelgroep is om te benaderen. Met slechts een paar klikken kun je zien welke segmenten de meeste potentie hebben en welke gegevens er beschikbaar zijn.

Bekijk hieronder het eindresultaat!